קמפינג – החוויה המושלמת למחנה קיץ

כשהילדים שלנו שוהים במחנה קיץ, הדבר האחרון שהם חושבים עליו (בין ריצה, קפיצה, שירה, משחק ועוד) הוא מה הם ירצו להיות כשיהיו גדולים. אבל אנחנו יודעים שהמחנה מעניק לילדים כלים שימושיים המשפיעים באופן ישיר על המבוגרים שהם הופכים להיות, דרך מתן כישורי חיים יקרי ערך. הנה חלק קטן מהכישורים הללו.

עבודת צוות

אחד היתרונות המשמעותיים ביותר של מחנה הקיץ טמון בעובדה שהחניכים לומדים כיצד לתפקד יחד כצוות שלם. כשהמדריכים משמשים להם דוגמא חיה לכך ומפגינים תקשורת מיטבית, החניכים מבינים את עבודת הצוות על בוריה. בין השאר, הדבר כולל עריכת פשרות, פיתוח מיומנויות הקשבה, החניכים לומדים לבטוח זה בזה ולעודד זה את זה ועוד. בהמשך חייהם, הכלי הזה יהיה משמעותי מאוד עבורם כשידרשו לו במסגרת עבודת הצוות הנדרשת במקום העבודה.

ניהול זמן

ניהול זמן זו מיומנות חשובה בכל גיל. בזמן שהותם במחנה, החניכים לומדים לנהל את זמנם – גם אם הם אפילו לא מודעים לכך. כיצד זה נעשה? לרשות החניכים עומדים מגוון רחב של פעילויות הזמינות עבורם כמעט בכל עת, ועליהם מוטלת האחריות לתכנן את סדר היום שלהם כך שיוכלו להפיק את המירב מכל פעילות. כך הם לומדים כמה זמן נסיעה נדרש בין פעילות לפעילות, מהו זמן ההכנה הדרוש בין האירועים, כיצד להתמודד כשדברים לא הולכים בדיוק על פי התכנית, איך להיות גמישים ולא פחות חשוב – כיצד לתעדף את הפעילויות השונות. העובדה שהחניכים מתנסים בניהול זמן כבר בגיל צעיר, מסייעת להם להצליח גם בעולם ה”אמיתי”.

סדר וארגון

עבור חניכים רבים, מחנה הקיץ הוא הפעם הראשונה בה הם חולקים שטח פרטי עם קבוצת אנשים שהם לא מכירים. לכל אחד יש את הקצב שלו, הזמן שלו וכמובן – את הרגלי הסדר והניקיון שלו. במהלך הקמפ, החניכים לומדים לארגן את החפצים האישיים שלהם באופן שיאפשר להם להגיע אליהם בקלות כשיצטרכו, וכן לשמור על המרחב האישי שלהם מסודר. בנוסף, החניכים לומדים לכבד את המרחב האישי של סביבתם ושל בני גילם. המיומנויות האלה משפיעות באופן ישיר על כושר הארגון של החניכים גם בבית וגם, כמובן, בשנים מאוחרות יותר – בסביבה מקצועית בוגרת.

וכמה מילים לסיום…

מעבר לכיף ולהנאה הגדולה שחווים ילדים במחנה הקיץ, אין ספק שמדובר גם בצעד התורם לחניך באופן משמעותי בעתידו. זוהי דרך נהדרת להכין את הילדים לעולם האמיתי המחכה להם מעבר להררי המשחקים וההנאות, דרכו הם מצטיידים בשיעורי חיים יקרי ערך על בסיס יומי, רוכשים כלים חשובים בניהול זמן, ארגון ועבודת צוות, כשהמדריכים במחנה אמונים על מתן דגש למיומנויות הללו, המאפשרות לכל חניך להגיע להצלחה – וכל זה, כשמבלים בנעימים בפעילויות מלאות הרפתקאה וכיף בסאמר סקול בלונדון או סאמר סקול בניו יורק. יש מושלם מזה?

סאמר סקול בלונדון