תכנית לימודים סאמר סקול לונדון דתי

ידיעת השפה האנגלית הפכה לתנאי חיוני יומיומי בעולמינו. השפה מהווה מפתח חשוב ומשמעותי להצלחה בחיים. האזרח הפשוט מוצא כי לא די לו בהבנה מצומצמת של השפה וכי הוא זקוק ללימוד מקצועי ומקיף הרבה יותר.

בבתי הספר הלימוד מועבר לתלמידים בשיטה הקלאסית המקובעת יותר, כאשר הוא מתמקד בעיקר על חוקי הדקדוק של השפה. יתכן כי לימוד שכזה יהווה הכנה מספקת לתלמיד בכדי לעבור את בחינת הבגרות, אך אין זה מבטיח שיגיע מוכן להתמודד עם הדרישות הרחבות הנצרכות במציאות.

אם כן, דרושה התמקדות מיוחדת בנקודות שיפגשו את התלמיד בחיי היום יום, וכן דגש על פיתוח בטחון עצמי ודיבור וורבלי תקין שאינטגרליים להצלחה, כל זאת לצד רכישת כישורי קריאה וכתיבה.

סאמר סקול
סאמר סקול

כיצד ניישם זאת בסאמר סקול לונדון דתי?

 

שיטה חווייתית מוכרת היא ה’שיטה הטבעית’, בה אנו נוקטים בסאמר סקול לונדון דתי. הגישה כשמה כן היא- דוגלת בהנחה כי דרך הלימוד הטובה ביותר לרכישת שפה חדשה, היא זו המחקה את דרך הלימוד הטבעית בה ילד קטן לומד שפה. מסיבה זו פעולת ההקשבה מרכזית ביותר, כיוון שזו מאפשרת לתלמיד לחקות את מה שהוא שומע וליישם אותו. אנו נתמקד על נושאי ההקשבה והדיבור, תוך אמונה כי התקדמות בתחומים אלו תשפיע חיובית גם על הביטחון העצמי של הילד, דבר נוסף שיסייע רבות להתקדמותו.

ההנגנה והצליל של השפה האנגלית שונים מאוד מזו של העברית והדבר עשוי לגרום לבלבול ותסכול אצל התלמיד, אשר עלולים ליצור מעין קיר פסיכולוגי שימנע ממנו להתבטא ולהתקדם בלימוד. החברה השקיעה משאבים רבים במחקר ובפנייה למומחים מהשורה הראשונה בהקניית כלים לבני נוער ללימוד שפה זרה בתור שפה שנייה, ועל בסיס עצותיהם בנתה תכנית ייחודית המקיפה את סדר היום בסאמר סקול, המותאמת לציבור הישראלי ברמות שונות.

כהתחלה, הילדים יקבלו עוד לפני הנסיעה חומר לימוד וקטעי אודיו שיוכלו להאזין להם כדי להכינם בצורה הטובה ביותר לקראת הנסיעה. כמו כן, גם הלימוד בלונדון ישלב קטעי שמיעה וקטעי ווידאו, וכן שיטות חווייתיות נוספות- דו שיח שיתנהל בכיתה, כתיבת יומן מסע, דיבור התלמיד באנגלית לפני כיתתו, משחקים ומשימות באנגלית ועוד. בנוסף, התלמידים יקבלו הכנה במהלך השיעורים לקראת האטרקציות שיעשו אחר הצהרים, זאת על מנת שתוך כדי ההנאה יוכלו ליישם את מה שלמדו בבוקר.

הלימוד בסאמר סקול לונדון דתי נעשה בלונדון- סביבה שכולה דוברת אנגלית, ואנו דואגים כי האינטראקציה של התלמיד עם סביבה זו תהיה המרבית. המפגשים בין הילדים הישראלים לילדים הלונדונים בנוסף לאין- ספור סיורים ופעילויות בעיר, יבטיחו כי הילדים ישמעו את השפה בצורה עקבית, יתרגלו אותה וייחשפו אליה בצורה הטובה והיעילה ביותר.