יתרונות במחנה קיץ- לחניכים ולמדריכים

מחנה קיץ הוא אחד החוויות הגדולות ביותר שחווים החניכים. בין אם מדובר במסגרת של סאמר סקול דתי או חילוני, החניכים חשופים לרעיונות חדשים, מתנסים בפעילויות חדשות ומקבלים הזדמנות לפתוח את העיניים ולנסות חוויות חדשות ומרעננות. אך ככל שהדבר נוגע לחניכים, הוא נכון גם עבור המדריכים והצוות המקצועי של המחנה. אם עד היום נהגתם לחשוב כי היתרונות במחנה הקיץ משמשים בעיקר את החניכים, אתם מוזמנים לגבש דעה חדשה – מחנה הקיץ תורם לכל המשתתפים בו, מחדד את הכישורים ומעניק כלים שימושיים וחשובים לכל הגילאים ובעלי התפקידים בו. כיצד? מיד תגלו!

עבור החניכים

החניכים מגיעים למחנה מאזורים שונים. חלקם מגיעים מהדרום, חלקם מהצפון, אחרים מהמרכז ויש חניכים שאפילו מגיעים מחו”ל. לא רק שיש שוני גאוגרפי בין החניכים, אלא שלעתים תכופות (למעשה, כמעט תמיד…) יש גם שוני באופי, בתחומי העניין, במנטליות ובהעדפות החברתיות של כל אחד מהחניכים. היתרון הגדול של מחנה הקיץ הוא בכך שהוא מאגד את הוורסטיליות הזו לכדי מארג אחד שלם ומסייע לכל חניך למצוא את נקודת ההשקה עם חברו החדש. יתרון נוסף טמון בכך שהחניכים מתנסים בפעילויות חדשות ומרגשות, פעמים רבות בכאלה שלא התנסו בהם מעולם (דייג, רכיבה על סוסים, מחנאות, בישול, ציור ועוד) ורבים מהם מגלים תחביבים חדשים, שהם אפילו לא ידעו שהם אוהבים!

דרך הכיף וההנאה שיש במחנה קיץ, החניכים לומדים מיומנויות חיים חשובות שישמשו אותם רבות בעתיד, כמו למשל ניהול זמן באופן מיטבי, עצמאות והרגלי סדר וניקיון, עבודה בצוות ועוד. כל אחד מהמיומנויות הללו מסייע לחניכים בעתיד הקרוב ובעתיד הרחוק.

עבור הצוות המקצועי

גם אם הצוות המקצועי, היועצים והמדריכים במחנה התנסו באינספור טיפולים והדרכות בעבר, במסגרת של מחנה קיץ – הם לומדים דברים חדשים לגבי ניהול קבוצה, סיוע לילדים בגילאים קריטיים וחשובים בהתבגרות שלהם וגם מקבלים הזדמנות להנחות ולאמן בתחום ההתמחות שלהם. בנוסף לכך, במהלך ימי המחנה פוגש הצוות המקצועי עמיתים ומדריכים מכל רחבי העולם וכך נוצרים קשרים מקצועיים נהדרים היוצרים רשת נפלאה של אנשים בעלי מטרות ואינטרסים משותפים, היכולים לסייע זה לזה בעתיד.

המדריכים והחניכים – יחד

המחנה מהווה פסק זמן מהחיים השוטפים. הוא מעין בועה קסומה של אושר, בה יכולים הן החניכים והן המדריכים להתנתק מחיי היום היום, להיטען ברמה הנפשית ולטעון את המצברים לקראת השנה השוטפת. זהו מקום שבו הישגי הלימודים נשארים הרחק מאחור והישגים חברתיים נמדדים הרבה יותר, זהו מקום בו יש הזדמנויות חדשות להכרויות בין חברים ובין המדריכים, מקום בו כולם משחקים משחקים ספורטיביים, שרים סביב המדורה ומתאמנים בתחומים מגוונים – אתלטיקה, אמנות, משחקי הרפתקאות ועוד. כל אחד, ממקומו, מוצא את המקום בו הוא מתחבר לערכי המחנה ותורם לעצמו ולסביבתו – לא רק בזמן המחנה, אלא גם הרבה אחרי שהוא נגמר.

סאמר סקול בלונדון