מחנה קיץ – חוויה ייחודית בכל שנה ושנה

מחנה קיץ זה אחד החוויות הכי מיוחדות ומרתקות שילדים וילדות יכולים לחוות. בתקופה הזו של החיים, שבהם עיקר הדאגות הן וויכוח בין חברים וחוברות עבודה לקיץ, זהו הזמן האידיאלי כדי להתנתק מהכול ולגלות תרבויות חדשות ואנשים חדשים.
אז מה הופך את מחנה הקיץ לחוויה כל כך ייחודית?

לצאת מאזור הנוחות

לכולנו יש את שגרת החיים שלנו, את האנשים הקבועים שאנחנו פוגשים כמעט בכל יום, ואת הדרך שלנו לעשות דברים. סאמר סקול בעצם נותן לילדים את ההזדמנות לשנות לחלוטין את סדר היום שלהם ואת הסביבה הקרובה- ולעשות את זה בצורה מרגשת וחווייתית.

הרבה פעמים זו ההזדמנות הראשונה להיות מחוץ לבית בלי ההורים, ולהיות עצמאיים לתקופה של שבוע או שבועיים, ולהתמודד לבד עם דילמות שונות. כמובן שהסביבה הבטוחה של מחנה הקיץ מאפשרת לעשות את זה בלי לקחת סיכונים.

האירועים המיוחדים

יש היום מגוון ענק של מחנות קיץ, במדינות שונות ובנושאים שונים. יש מחנות קיץ שמתמקדים באומנות או בספורט, בטיולים בטבע או בהיכרות עם ההיסטוריה והתרבות המקומית. כל מחנה כזה פותח דלת לאוסף של חוויות וצבירת ידע. המשותף לכולם הוא ההזדמנות לחוות דברים חדשים ומיוחדים. בכל סאמר סקול יש תוכנית חווייתית, שכוללת מפגש עם אנשים חדשים וסיור במקומות חדשים ומעניינים. ולמרות שהרבה פעמים התוכנית הכללית דומה מאוד בין שנה לשנה, בכל זאת בכל שנה יש כמה דברים חדשים שמשתנים והופכים את המחנה למיוחד. אירועים מקומיים או גלובליים כמו פסטיבלים, תחרויות ספורט ותגליות חדשות הם בדיוק התבלין המיוחד הזה שמכניס עניין והופך את מחנות הקיץ לעדכניים ורלוונטיים.

האנשים שעושים את ההבדל

אבל המרכיב הכי חשוב בכל סאמר סקול הם האנשים, הם אלה שהופכים את החוויה למיוחדת וחד פעמית באמת. כי בכל שנה ההרכב של הצוות ושל המדריכים קצת משתנה, וכל אחד מביא איתו את הדברים המיוחדים שלו, את הגישה שלו לחינוך והפעלת הילדים, את הפעילויות הייחודיות שהוא מעביר.

ובכל שנה מגיעות קבוצות אחרות של ילדים, שמגיעים ממדינות שונות. וכל ילד הוא מיוחד, וכל ילד מביא איתו הרבה מאוד דברים שתורמים והופכים את הקבוצה למה שהיא.

בהתחלה יש קצת חששות וביישנות, כל אחד מסתכל סביבו ומנסה להתרגל לאט לאט לסביבה השונה. וככל שהזמן עובר ככה הקבוצה נפתחת ויוצרת ביחד דינמיקה ייחודית לה. ואת התהליך הזה עוברים ביחד גם הילדים וגם המדריכים, וזה הדבר הכי יפה והכי מיוחד בכל זה. ובסופו של דבר לכל קבוצה יהיו הבדיחות הפרטיות שלה, שרק חברי הקבוצה יבינו. ובכל קבוצה יהיו את הילדים שיספרו בדיחות, הילדים שיתפסו את ההנהגה ויובילו את הקבוצה. ולכולם יהיו רגעים של אושר, אבל גם רגעים של קושי. כל הדברים הללו הם הדברים הקטנים שיוצרים את החוויה השלמה של מחנה קיץ.

סאמר סקול בלונדון