קמפינג – החוויה המושלמת למחנה קיץ

רוח קרירה, קולות הענפים שמתפצחים במדורה, שמים זרועי כוכבים וכל הילדים שיושבים ביחד, צוחקים, מספרים סיפורים ויוצרים חוויה שתיזכר לכל החיים. לא סתם קמפינג הפך להיות חלק מסורתי בכל מחנה קיץ באשר הוא.

ליהנות מהטבע

אם אנחנו מסתכלים על השגרה היום יומית שלנו, כולנו נמצאים רוב הזמן באזורים עירוניים ובתוך חללים סגורים. וגם ילדים ככה, מהבוקר עד שעות אחר הצהריים הם צריכים לשבת בכיתות, ולאחר מכן לחזור הביתה ולהכין שיעורים או ללכת לחוג, וגם כשנפגשים עם חברים- הרבה פעמים עושים את זה ליד המחשב או עם קונסולת משחק.

!Go camping

קמפינג הוא הזדמנות נהדרת כדי לצאת קצת מהשגרה הזו, להגיע למקומות חדשים ומעניינים ולחוות חוויות מיוחדות. היתרון של קמפינג שהוא משלב את כל זה, תוך כדי שהוא יוצר אווירה אחרת. יש במרחבים הפתוחים משהו מאוד מרגיע מצד אחד, ומאוד מגבש מהצד השני. למרות שכולנו חיים בעולם המודרני, קמפינג עדיין מעורר בנו איזו תחושה קדומה של הישרדות בטבע.

להכיר חברים חדשים

האווירה המיוחדת של הקמפינג היא עוד הזדמנות להכיר טוב יותר חברים חדשים, ולגבש את כל הקבוצה. ללכת להביא ביחד עצים, לעזור להדליק את האש ולשמור עליה, לספר סיפורים ולצלות מרשמלו- כל הדברים הקטנים האלה שעושים ביחד, וכל אחד תורם משהו קטן מעצמו ומתקרב כך לכל הקבוצה. אלו החוויות המיוחדות שעוזרות למוסס את החומות שמפרידות בין הילדים, ועוזרות להם להתקרב ולהיפתח אחד לשני.

מסורת היא מסורת

לכל מחנה קיץ יש את המסורות הקבועות שלו, שהופכות אותו למיוחד. הקמפינג הוא אחד מהם, ובכל סאמר סקול דתי יש כבר סיפורים ואגדות שמספרים עליו. אחים גדולים מספרים לאחים הקטנים, שמספרים לחברים, וככה הסיפורים עוברים מאחד לשני ולשלישי, ורק מוסיפים לציפייה. וכל ילד מדמיין לעצמו איך זה יהיה, איזה שירים ישירו, איזה משחקים ישחקו ואם מישהו יספר סיפורי אימה על המפלצת שרודפת את היער.

אחת המסורות הכי נחמדות היא השירים, לכל מחנה יש כמה שירים שנכתבו רק בשבילו. וכמובן שכל הילדים לומדים את המילים במהירות, וכשכולם שרים ביחד- כל ילד מרגיש גאווה שהוא יודע את המילים, אבל גם הופך להיות חלק מהקבוצה השלמה, שהופכת לכמה דקות להיות גוף אחד.

לומדים להתמודד עם קשיים

אין ספק שקמפינג הוא חוויה מדהימה בפני עצמה, אבל הוא נותן לילדים הרבה יותר מזה. סאמר סקול דתי מציב בפני החניכים כל מיני אתגרים, כמו הריחוק מהבית. וכשיוצאים לטבע, לפעמים הרגשות האלה מתחדדים. יש חניכים שלא כל כך אוהבים להיות בחוץ, ויש אחרים שאין להם ניסיון ולא כל כך מבינים מה מצופה מהם לעשות. ובתוך הסיטואציה החדשה הזו, כל חניך מוצא את הדרך להתמודד עם הקושי וגם לעזור לחניכים אחרים. ותוך כדי התהליך לומד על עצמו ועל האופי שלו הרבה דברים חדשים.

סאמר סקול בלונדון